hond met kraag die na een dierenartsbehandeling vaak wordt gebruikt

Online marketing
voor dierenartsen
en dierenklinieken

Vaccinaties, periodieke controles, ziekte of ongevallen. Waar gaan de meeste mensen op zoek naar een dierenarts voor hun hond, kat, konijn, hamster of exotische huisgenoot? Op het internet. Dus ook als dierenkliniek of dierenartsenpraktijk is het belangrijk om hier vindbaar te zijn.

Hoe?

Met slimme online marketing, waaronder (lokale) SEO

Is jouw dierenartsenpraktijk klaar om te groeien?

SEO is zoekmachineoptimalisatie. Hiermee kunnen mensen – nieuwe cliënten – je vinden. Als ze Googelen, bijvoorbeeld.

Natuurlijk is een dierenarts bij uitstek een persoon met wie je een vertrouwensband opbouwt. Als het goed is. Maar mensen verhuizen nu eenmaal, kopen of adopteren hun eerste huisdier of ‘shoppen eens rond’. Allemaal heel normaal. En daar zit flinke groei voor je praktijk.

Een zwaaiende kat op schoot bij de dierenarts

Aan de slag met online marketing, dus!

Dat kan op verschillende manieren:

  • Betaald – bijvoorbeeld door advertenties in Google of social media, of offline
  • Gratis – door een sterke aanwezigheid op te bouwen. Ideaal gezien is dit een combinatie van SEO en social media. De twee versterken elkaar.

 

Als dierenarts heb je een werkgebied. Dat maakt het iets makkelijker, want we kunnen gericht werken. Dat doe je (onder andere) met lokale SEO. Je weet wel, bijvoorbeeld op dat kleine kaartje dat Google toont. Daar wil je bovenaan staan. Levert namelijk veel nieuwe cliënten op (als je bovenaan staat is de kans dat mensen je vinden VEEL groter).

We kunnen dit hele gedeelte van je overnemen: SEO (ook lokaal) en SEA – adverteren. Ook sociale media pakken we graag mee.

Hoe doen we dat:

We overleggen iedere maand (als je dat prettig vindt). Sowieso krijg je altijd een rapport waarin je kunt zien hoe het gaat met de bezoekers op je site, welke pagina’s het goed doen en welke niet. Hierin lees je hoe we de strategie eventueel bij moeten stellen (SEO is namelijk altijd in beweging) en we dat gaan doen. 

Gekke foto van Amy (de SEO) met hond Lemon

Ik verzorg (online) marketing voor dierenartsen. Waarom?

Als je kiest voor een samenwerking voor Citroengroen kies je in eerste instantie voor mij, Amy. Aangenaam. 

 

Ik zet, samen met jullie natuurlijk, de koers voor de strategie uit en zorg voor de invulling. Soms helpen daar andere freelancers, bijvoorbeeld omdat zij een specialiteit hebben die ik niet heb. Dat regel ik.

 

Naast online marketing ‘werk’ ik met dieren. Als vrijwilliger, bij diverse (kleinschalige) dierenwelzijnsorganisaties. Dat deed ik in bijvoorbeeld Costa Rica, vrijwel met gesloten beurs. De dierenarts maakt overigens zelf deel uit van ons team. 

 

Zelf heb ik vier honden. Geadopteerd, met uiteenlopende gezondheidsproblemen. Ook ben ik regelmatig pleeggezin, als dat kan. 

Jouw bedrijf schiet omhoog

Als je kiest voor een samenwerking voor Citroengroen kies je in eerste instantie voor mij, Amy. Aangenaam. 

toegang tot kennis

Met vier honden en als vrijwilliger ben ik vaak bij de dierenarts . Ik heb TOEGANG tot veel kennis. En straks ook tot jouw kennis en ervaring.

ik bén en ken de klant

Ik ben geen leek. Ik ben ook geen dierenarts, dat zal ik ook niet claimen. Ik ben online marketeer, gespecialiseerd in SEO en conversieoptimalisatie. Maar ik heb met veel problemen te maken gehad. Groot (kwaadaardig melanoom, hartworm) én klein (hij blijft dat verd&%^mde pilletje maar uitspugen). Aan de patiëntzijde. Samen hebben we het hele plaatje.

liefde voor jouw vak

Ik ben een nerd. Zoals elk basisschool Penny-meisje wilde ik al op de basisschool dierenarts worden. Dat is niet gelukt (exacte vakken waren mijn achilleshiel) maar ik lees nog regelmatig nieuwe studies en onderzoeken. Vooral wanneer ze relevant zijn voor mijn kneusjes (ook wel bekend als de Leukste en Knapste honden ter wereld).

De interesse voor jouw vak is er. Dat maakt mijn werk leuker. En betrokken mensen leveren nu eenmaal beter werk!

Wat kost SEO voor dierenartsen en dierenklinieken?

Ik hou van transparantie en zou dan ook heel graag een concreet bedrag willen noemen.

Maar SEO is maatwerk. Het ligt aan de huidige staat van je website, je locatie, de concurrentie en heel veel andere factoren.

Realistisch gezien kan ik je SEO oppakken vanaf € 695 ,- per maand. Laten we overleggen over de mogelijkheden!

Hoe weet je of een SEO consultant (of agency) betrouwbaar is?

Waarschijnlijk krijg je regelmatig aanbiedingen van mensen, soms niet eens Nederlandstalig, om voor een paar tientjes per maand hoog in Google te komen.

Dat zijn cowboys.

‘You pay peanuts, you get monkeys’. Helaas zijn er veel van deze bedrijven (en freelancers) en ze geven online marketing en SEO een slechte naam.

Hoe weet je dan wie je wél kunt vertrouwen? Zeker als je zelf niet zoveel met dit deel van het ondernemen hebt?

Vraag naar resultaten.

Een goede SEO consultant kan je altijd wat laten zien. Op zijn minst heeft hij of zij een eigen website, meestal meer. Dat niet alleen, daar is hij/zij als het goed is ook trots op! 

Die van mij vind je hier.

Twijfel je of dit een goede investering is?

46% van alle zoekopdrachten in Google zijn lokaal gericht. Daarvan leidt 88% tot een bezoek.

[1]

De dierenkliniek die bovenaan staat in Google ontvangt gemiddeld 28% van alle kliks.

[2]

Minder dan 1% van zoekers (0.63% om precies te zijn) klikt door naar de tweede pagina van Google. Daar kun je dus net zo goed niet staan.

[2]

76% van mensen bekijkt een dienstverlener eerst online. Nog voor een bezoekje dus.
Hier beoordelen de bezoekers het bedrijf vooral op professionaliteit, uitstraling en kijken ze naar reviews.

[3]

Bedenk je ook: wat gebeurt er als je concullega’s hun online aanwezigheid wel aanpakken? Zie ze dan nog maar eens in te halen.

SEO speciaal voor dierenklinieken - hier werken we aan

Lokale Vindbaarheid
Met mijn SEO-diensten zorg ik ervoor dat je praktijk gemakkelijk opduikt in de online jungle. Denk aan het snel vinden van je praktijk wanneer iemand in de buurt zoekt naar de dichtstbijzijnde dierenarts. We helpen ze een pootje in de goede richting.

 

Gericht op de doelgroep
Met strategische SEO zorg ik ervoor dat je praktijk de harten bereikt van degenen die op zoek zijn naar de beste zorg voor hun pluizige metgezellen.

 

In de sfeer van jouw praktijk
Jouw website is als het ware een verlengstuk van de wachtkamer in je praktijk. Ik maak het warm, uitnodigend en supergemakkelijk om te navigeren, zelfs voor digibeten. Mobielvriendelijkheid, een gebruiksvriendelijke interface, duidelijke navigatie. Dit opent de deur voor nieuwe cliënten!

 

Lokale bekend en beroemd
Google Mijn Bedrijf hoort ook bij jouw online visitekaartje. Ik stem het af voor succes, met nauwkeurige informatie, openingstijden en gouden sterren van tevreden baasjes. Zo sta jij in de schijnwerpers wanneer de zoektocht begint.

 

Waardevolle inzichten
Jouw kennis is goud waard, en dat mag iedereen weten. Met doordachte content laat ik zien dat je niet alleen een dierenarts bent, maar een vertrouwde vriend voor huisdieren en hun baasjes. We delen advies, verhalen en tips, en dat allemaal in begrijpelijke taal. Op de website en bij voorkeur ook via sociale media. Laten we het net wijd – maar gericht –  uitgooien.

 

Slim concurreren
We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Ik analyseer de concurrentie, begrijp hun strategie en vind de gouden kansen voor jouw groei.

 

Zichtbare Resultaten
Mijn SEO resultaten worden gemeten in harde cijfers. Verbeterde zoekresultaten, meer websitebezoekers en afspraken die door de digitale deur stromen. Ik vertaal complexe statistieken naar begrijpbare taal, zodat je de voordelen duidelijk ziet.

 

Staande ovatie van cliënten
Tevreden klanten zijn jouw grootste troef. Dit zet ik in, door het delen van hun goede ervaringen en het vertrouwen dat ze in je praktijk hebben.

 

Speciaal voor dierenartsen
Ik begrijp dat jouw wereld uniek is. Mijn SEO-strategieën spits ik toe op dierenartsen, met aandacht voor de trends en behoeften van jouw branche.

 

Groeien op lange termijn
SEO is als een behandeling met duurzame resultaten. Zie het als een marathon. Met goede begeleiding.

 

Alleen in augustus!

Een diepe content audit, concurrentie-onderzoek en strategisch plan.

🔥 Voor maar 250 euro 🔥

(Normaal € 499-750)

Klaar om je website aan het werk te zetten?