Dankzij een goede SEO tekstschrijver rank je hoger in Google en andere zoekmachines. Vroeger was het die content die ergens onderaan de pagina bungelde. Die was er voor de keywords. Vooral voor de zoekmachines.
Zo werkt het niet (meer).
Zeker sinds de AI contenttsunami moet je met waarde komen. Echte inhoud, van echte mensen op basis van echte kennis. Jouw kennis. Lekker op papier gezet door mij. Let’s go.
(Ik ben absoluut niet tegen AI en gebruik het zelf ook. Als slimme, door mij getrainde assistent. Niet als marketeer of tekstschrijver.
Mensen beslissen met emoties. Een robot heeft die niet.
Maar samen zijn we een dreamteam.)
Een goede SEO tekst zorgt er, samen met een technisch goede website, voor dat je hoger ‘rankt’ in Google. Je komt dus hoger in de zoekresultaten, wanneer potentiële klanten zoeken naar de service of het product dat je aanbiedt. Voor de kliks hoef je niet te betalen.
Het resultaat?
Meer bezoekers op je site.
Maar dan ben je er nog niet. Die bezoekers moeten ook klant worden.
Zomaar meer bezoekers trekken heeft deels zin (want wie nu geen klant wordt, wordt het misschien later alsnog wel). Je hebt de júiste klanten nodig.
Dat is een vak. Mijn vak, toevallig.
Stel: je bent verwarmingsmonteur in Rotterdam. Een grote plaats met veel concurrentie Een potentiële klant zoekt op Google naar ‘cv monteur in de buurt’, of ‘verwarmingsmonteur Rotterdam’. Google geeft op dit moment 952.000 resultaten. Het is dan handig als jij de bovenste bent, omdat de meeste mensen hierop zullen klikken. Je wilt in elk geval bij de bovenste 3 resultaten zitten. De rest krijgen nagenoeg geen klik.
Laat de bovenste in dit voorbeeld nou nét een klant bij me zijn.😀
Backlinks kopen, zoveel mogelijk zoekwoorden en technische trucjes. Zo ging SEO vroeger.
Zoekmachines als Google hebben inmiddels zo ongelofelijk veel gebruikersdata verzameld. Die weten precies wat iemand zoekt. Daar matchen ze de hoogst rankende websites bij.
Door je publiek en hun vragen goed te doorgronden en je content (ook beeld) daarop aan te passen, kom je hoger in Google.
Informatie leidt tot analyse. Emotie leidt tot aankopen.
Evolutionair gezien is ons brein ingericht om niet te veel te hoeven nadenken. Was gevaarlijk, voor je het wist, had een T-rex je bij je kladden.
Nog steeds beslissen we veel impulsiever dan we denken. Onze ratio praat het daarna goed.
Dat geldt voor jou, voor mij en voor jouw klant. Doen we ons voordeel mee.
Een SEO-tekstschrijver heeft haar werk vooral vóór het schrijfproces liggen.
Wie is de klant? Wat voor vragen hebben ze? Waar zit het pijnpunt?
Het schrijven is daarna eigenlijk een piece-of-cake.
Vervolgens is het schaven. Schrappen. Snijden. Want aandacht is schaars. Zeker online.
Het lukt ons altijd om een creatieve tekst te schrijven, met informatie die waardevol is voor de bezoeker van je website. Daarbij letten we op de toon die past bij jouw bedrijf, maar ook bij de branche. Wij doen zelf onderzoek, maar juichen input alleen maar toe. Zo komen we samen tot het beste resultaat en krijgen we de meest relevante traffic naar de site! Je site is leuk, informatief en rankt hoger in Google!
Wij hebben een enorme diversiteit aan opdrachtgevers, soms via online marketingbureau’s. De meeste van onze websteksten schrijven we voor bedrijven uit het MKB. De meeste MKB’ers hebben geen eindeloze budgetten voor de website of voor online marketing, terwijl er met een aantal goede teksten vaak al enorme winst te behalen valt. We houden onze prijzen dan ook bewust laag. Zo is hoge ranking voor iedereen toegankelijk.
© Citroengroen SEO diensten 2025
Automated page speed optimizations for fast site performance