Leuk dat je meer te weten wilt komen over Citroengroen! Lees snel door, we vertellen je alles. Zo weet je precies met wie je (hopelijk) in zee gaat!

Over Citroengroen: Amy Schutte

Eerst moeten we even wat ophelderen: soms hebben we het hier op de site over ‘ons’ en ‘we’, en soms over ‘ik’. Dat is geen foutje. Ik ben Amy, en ik ben Citroengroen. 

 

Ik bepaal de strategie, werk aan je website en schrijf de meeste teksten. Ook beantwoord ik mailtjes en Whatsapp. Je krijgt te maken met mijn inzichten, expertise en creativiteit. Gelukkig heb ik ook versterking, ik hoef niet altijd alles alleen te doen. Ik bepaal altijd de strategie en heb een mooi netwerk van freelancers die regelmatig bijspringen, elk met een eigen expertise. Ik houd het overzicht, jij als klant krijgt altijd een specialist.

Citroengroen goes international

Citroengroen bekt helemaal niet lekker in het Engels! Dat hoeft ook niet, want nagenoeg al onze klanten zijn Nederlands. Nadat ik het bedrijf vanuit Midden-Amerika opbouwde, woon en werk ik nu in Spanje.  Het leven is hier iets goedkoper dan in Nederland,  daardoor kan ik scherpe prijzen rekenen! En verder merk jij er als klant bijna niets van. De BTW verleggen we, that’s all.

 

Ik werk zelf (meer dan) fulltime in en aan Citroengroen. Daarnaast heb ik versterking, meestal andere freelancers die sterk zijn in een onderdeel van online marketing. Veel van hen werken ook vanuit het buitenland. Omdat ik daar zelf ervaring mee heb, weet ik hoe goed dat werkt. Zeker bij online marketing, SEO en SEA bepaalt het werk niet waar je woont. Wonen in een plaats die bij je past maakt je gelukkiger en creatiever. Dat zie je in ons werk terug.

 

Inmiddels werk ik ruim 7 jaar als online marketeer (SEO specialisatie) en ruim 18 jaar in content creatie, gespecialiseerd op niche doelgroepen (EN  JE AFVRAGEN HOE OUD IK BEN IS ONBELEEFD. Oké, 43).

SEO specalismen

Als SEO strategist heb ik niet per se één specialisme. Dat is logisch, je kunt in principe geen twee directe concurrenten vertegenwoordigen. Zou wat zijn. Dat kan overigens wel voor teksten, of wanneer de concurrenten in een ander gebied opereren. Dan heeft het juist weer voordelen.

 

Supplementen 

In Costa Rica, waar ik woonde, zijn natuurlijke geneesmiddelen gebruikelijk. Ook bij een kliniek krijg je soms natuurproducten voorgeschreven. Zelfs in de vorm van een foto van een plantje, die je dan opzoekt om er thee van te zetten. Waargebeurd verhaal. In moderne klinieken met artsen die grotendeels in de VS zijn opgeleid.

 

Nu ben ik wel een hippie-light, maar ik ben enorm voorstander van de Westerse geneeskunde. De wetenschap staat bij mij op één. Daarnaast is wel plaats voor wat natuurkracht. Dankzij mijn honden rolde ik in de wereld van supplementen (ik werkte en werk veel met ‘rescues’, geen asiel want die zijn daar niet). 

 

In Nederland (eigenlijk: de EU) zitten allerlei regels aan wat je mag zeggen over die zelfzorgmiddelen. Daar heb ik me in verdiept. Hoewel de materie soms rete-saai is (veel verordeningen, uitzonderingen, databases) schrijf ik nog steeds veel teksten over supplementen en geneesmiddelen. In duidelijke taal, volgens de EFSA regels.

 

Het prille begin met online marketing

Oké, ik ga natuurlijk niet mijn hele levensverhaal vertellen. Mijn carrièreverloop is wellicht wel interessant voor jou! Het begon allemaal met een studie Media & Cultuur (UvA), waarna ik als redacteur aan de slag ging bij televisieprogramma’s. In eerste instantie vooral jeugd (Zapplive – KRO-NCRV, SuperNick – Nickelodeon, Kids Top 20, TROS). Daarna de redactie van grote mensen programma’s (o.a. DWDD) en vervolgens regie (o.a. Eigen Huis en Tuin).

 

Als redacteur ben je veel met research en teksten bezig, je schrijft draaiboeken, scripts en voice-over teksten. Bovendien denk je na over een leuke invalshoek. De stap naar het schrijverschap was dan ook niet groot, die maakte ik in 2018. Sindsdien heb ik me, naast het schrijven van redactionele teksten, gespecialiseerd op SEO vriendelijke teksten. Inhoudelijk sterk, maar ook goed vindbaar in het wereldwijde web; de perfecte combinatie!

 

Inmiddels heb ik een mooie klantenlijst opgebouwd, en hoop ik daar nog vele mooie namen aan toe te mogen voegen.

 

Neem nu contact op!

Meteen een prijsopgave opvragen, of meer informatie? Neem direct contact op! 

Alleen in augustus!

Een diepe content audit, concurrentie-onderzoek en strategisch plan.

🔥 Voor maar 250 euro 🔥

(Normaal € 499-750)

Klaar om je website aan het werk te zetten?