
Lees alles over:
SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachineadvertenties. Hiermee bied je op zoekwoorden in Google om in het bovenste – gesponserde – deel van de Serp (de zoekresultaten) te komen. SEA marketing biedt snel resultaat, en met een slim opgezette campagne haal je veel rendement uit je investering.
Wat is SEA Marketing?
SEA betekent dat je een campagne opzet bij Google (en de partners van Google in de meeste gevallen, zoals YouTube). Je betaalt voor een advertentie, die vervolgens in de zoekresultaten wordt weergegeven. Je betaalt pas op het moment dat iemand klikt op jouw advertentie. Daarom heet het ook wel ‘Pay Per Click’ (PPC). Het voordeel van zo’n campagne is dat het – mits goed opgezet – snel resultaat geeft. Je trekt vrijwel direct bezoekers naar je website. Als de campagne dan ook nog eens goed is opgezet – en je website ook – dan behaal je hopelijk een goede conversie en heb je snel betalende klanten.
Voor wie is SEA?
SEA is interessant voor ieder bedrijf dat online gevonden wil worden, of je nu online producten of diensten aanbiedt of niet.
SEA kan voor iedereen waardevol zijn. In het bijzonder:
- Voor e-commerce (webshops)
- Voor nieuwe websites, waarbij organisch ranken (SEO) langer zal duren
- Voor (online) bedrijven met veel concurrentie - zeker van grote bedrijven
- Bij het lanceren van een nieuwe product
- Bij het aanspreken van een nieuwe doelgroep
- Bij het opschalen/verhogen van de productie
De kosten voor Google Ads campagnes uitbesteden
De SEA opzetten vergt wat werk. Een deel is vergelijkbaar met het opstarten van een SEO campagne. Zo is het een goed idee om een zoekwoordenonderzoek te doen, en je concurrentie eens onder de loep te nemen. Daarnaast is het handig om je campagne direct goed op te zetten, zodat je advertenties terechtkomen bij de juiste mensen. Lever je een dienst in Friesland (en alleen in Friesland), dan is het zonde als je betaalt voor een klik van iemand in Limburg. Bovendien gaat Google Ads met een biedstrategie. Door deze goed te begrijpen., bespaar je geld.
SEA Pakket Brons
-
Maximaal 3 campagnes
-
Basic optimalisatie
-
Advertentiebudget in overleg
-
Geen opstartkosten
-
Iedere maand een rapport
SEA Pakket Zilver
-
Maximaal 5 campagnes
-
Optimalisatie van campagnes
-
Advertentiebudget in overleg
-
Geen opstartkosten
-
Inclusief zoekwoordenonderzoek
-
Iedere maand een rapport
SEA Pakket Goud
-
Maximaal 10 campagnes
-
Diepe optimalisatie van campagnes
-
Advertentiebudget in overleg
-
Geen opstartkosten
-
Inclusief uitgebreid zoekwoordenonderzoek
-
Iedere twee weken een rapport
De voordelen van SEA Marketing
Adverteren is altijd waardevol geweest voor beddrijven. Maar vroeger was het soms schieten met losse flodders. Dankzij Google Ads is het opzetten van een gerichte marketing campagne enorm waardevol. Doordat je biedt op zoektermen, wordt je advertentie alleen getoond aan mensen die al daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst. Zeker wanneer je je zoekwoorden slim inzet (en daar help ik je mee), is de koopintentie in veel gevallen al aanwezig. Je trekt mensen aan die al onderin de sales funnel zitten. Maar je kunt SEA natuurlijk ook gebruiken om meer naamsbekendheid op te bouwen, of gehoor te geven aan een bepaalde campagne. Door het slim aan te pakken, verdien je je investering dubbel en dwars terug.
